רבים מאיתנו שמעו בעבר על סינוסים אך התקשו להבין מה הקשר בין הסינוסים ובין השתלות שיניים. ובכן, זה פשוט, כיוון שהתפקיד של הסינוסים הוא למעשה להשתתף בתהליך הפקת הקול והתהודה.

הם נמצאים בלסת העליונה מעל השיניים האחוריות, ובמקרים שבהם צריך להשתיל שיניים ואין מספק עצם, למעשה מספחים חלק מהסינוסים לטובת העניין. שתי האפשרויות העיקריות שעליהן מדברים כאשר מדברים על הרמת סינוסים אלה הן ההרמה הסגורה והפתוחה. הרמת סינוסים פתוחה כוללת כניסה לחלל הסינוסים מהחלק החיצוני ואילו במסגרת הרמת סינוסים סגורה מדובר על כניסה דרך החלל שבו היו השיניים. מטרת הניתוחים תמיד זהה: לסייע בקליטת השתלים במקרים שבהם חסרה עצם.

כיצד מתבצע התהליך?

כשמדברים על ניתוח של הרמת סינוסים סגורה מדברים למעשה על ניתוח שכולל שני שלבים שונים, והם:

• ביצוע החתכים הזעירים של שני מילימטרים עד לבסיס העצם של הסינוס עצמו.
• החדרת דוחס עצם. מטרתו היא ליצור סוג של סדק ברצפת הסינוס וכך למעשה ניתן יהיה להרים את הרקמות של הסינוס מבלי לפגוע בהן.
חשוב לדעת שעם סיום הרמת הסינוס, הפתוחה או הסגורה, לא ניתן מייד להתקין את השתלים. למעשה נכנסים כעת לתקופת המתנה שיכולה לנוע בין 4 חודשים ל 7 והמטרה בתקופה הזאת היא לגרום לעצם לצמוח באופן טבעי. רק כשהתהליך הזה יסתיים ניתן יהיה להתקין את השתלים החדשים וכך למעשה להביא את המטופל למצב ששוב לא חסרות לו שיניים.

האם קיימים סיכונים בתהליך?

חשוב לדעת שאומנם סיכויי ההצלחה של ניתוחי הרמת סינוסים הם גבוהים מאוד, אך בפועל עדיין מדובר על פעולה כירורגית. לכן משמעות הדברים היא שכן קיימים סיכונים, אפילו אם הם שוליים.

יש להימנע מעישון לאורך כל התקופה שכן זה עלול לפגוע בהצלחת התהליך כולו. חשוב לבחור היטב את איש המקצוע שיעשה לכם את הטיפול שכן כמו בכל טיפול אחר, גם במקרה של הרמת סינוס סגורה צריך הרבה מאוד ניסיון וידע. כמו כן, יש צורך בציוד מקצועי ולכן חשוב לפנות אל רופא שיניים בעל מרפאה גדולה ומוכרת.