עד לא מזמן, הטיפולים הנפוצים במקרים של אובדן שיניים היו בעיקר שימוש בתותבות נשלפות. אלו היו פתרון טוב אך לא מספק כיוון שלא סיפקו לאלו שנעזרו בהן יכולת לעיסה טובה מספיק. רופאי שיניים נעזרו גם בכתרים ובגשרים על מנת לטפל באנשים שחסרות להם שן אחת או כמה בודדות. גם פתרון זה לא היה טוב מספיק אך למזלנו, בשנים האחרונות השתלות השיניים תופסות תאוצה והיום הן נחשבות לטיפול יעיל ובטוח שלא כרוך בכאבים חמורים. נמצא כי הביטחון העצמי של אנשים אשר טופלו בהשתלת שיניים היה גבוה מזה של אלו שלא טופלו כלל או שטופלו בגשרים, כתרים או תותבות נשלפות. הביטחון העצמי שלהם גבר בעקבות היכולת לתפקד בצורה מיטבית וכן השיפור במראה החיצוני לאחר השתלת השיניים והקניית מראה צעיר ובריא לפה ולפנים. השתלות שיניים הן פתרון טכנולוגי נהדר, שמאפשר איכות חיים מושלמת ממש כמו עם שיניים “אמתיות”.

כיצד מתבצעת השתלת שיניים מודרנית?

ישנן מספר שיטות להשתלת שיניים והן מותאמות על ידי רופאי השיניים לכל מטופל. המשתנים שיש לקחת בחשבון הם מצב הפה, מספר השיניים שצריך להשתיל, גיל המטופל ורצונותיו ועוד רבים נוספים. השיטה הוותיקה שמוכרת לכולנו היא השיטה הרב שלבית, הליך ניתוחי שמתבצע על פי רוב בשני שלבים ומשך כל התהליך נמשך כחצי שנה בממוצע, עד שתקבלו את השיניים המושלמות. הניתוח נעשה בהרדמה מקומית אשר במהלכו חושפים את העצם, מחדירים את השתלים ותופרים את החניכיים בחזרה. ישנן גם השתלות שיניים הנערכות בטיפול אחד, אשר מתאימות בעיקר לאנשים בריאים ובעלי צפיפות עצם גבוהה. ישנן עוד מגוון טכניקות להשתלת שיניים אשר כוללות שימוש בעזרים כמו גשרים או כתרים לצורך שיקום ועוד רבות וטובות אחרות. במידה ואתם מעוניינים בהשתלת שיניים, אנחנו ממליצים לקבוע תור למומחה ולהתייעץ עמו.

כיצד להבטיח תוצאות מושלמות?

לניתוחי השתלות שיניים יש אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד ותופעות לוואי מעטות הכוללות בעיקר כאב לתקופה של מספר ימים. לאחר השתלת שיניים, תקופת ההחלמה היא קריטית ויכולה להשפיע על קליטת השתלים. באופן כללי, שתלים נועדו לתקופה של כעשר שנים שאחריה צריך להחליפם. טיפול נכון בשיניים המושתלות יבטיח לכם שיניים שאיתן תוכלו ללעוס, לדבר ובעיקר – לחייך המון. חשוב מאוד לבחור את הרופא המתאים לביצוע ההליך כיוון שתכנון לקוי של השתלת שיניים יכול להביא לתוצאות הרסניות. לאחר שבחרתם רופא, חשוב מאוד לשמוע בקולו ולהקפיד על הוראות הטיפול בשיניים המושתלות. דבר חשוב שהופך לחשוב עוד יותר לאחר השתלת שיניים הוא שמירה על היגיינת הפה והחניכיים. לאלו מביניכם המעשנים, רוב הרופאים ממליצים להפסיק לעשן כשבועיים לפני התחלת הטיפול ולהשתדל לא לעשן לפחות עד סוף תקופת ההחלמה מההליך או הניתוח.