אחד מהתחומים ברפואת שיניים שבהם ניתן לראות שימוש רב זה התחום של טיפולים בעזרת כתרים. קיימים סוגים שונים של כתרים, כאשר חלק מהם עשויים מחרסינה, חלק ממתכות שונות וחלק קרויים כתרי זירקוניה.

למעשה כאשר מדברים על כתר זירקוניה מדברים על תחמוצת של חומר מתכתי שנקרא זירקון, ובצורת התחמוצת שלו הוא הופך לחומר שיש לו תכונות קרמיות. הזירקוניה היא אומנם חומר קשה כמו מתכת, אך יחד עם זאת הצבע שלה אסתטי כמו צבעה של השן הטבעית.

בפועל השימוש בכתרים כאלה פשוט ויעיל ביותר, שכן מכינים כיפה כמה שיותר דקה שמותאמת לשן ועשויה מזירקוניה, ומעליה מאחים את החרסינה. שני היתרונות העיקריים של כתרים כאלה הם:

› הם בעלי אסתטיות גבוהה ביותר
› הם מתאימים בצורה כמעט מושלמת לחניכיים

בבואנו לבדוק האם הכתר כולו עשוי מזירקוניה או רק חלקו, אנו רואים שהיום ישנה אפשרות ליצור אפילו כתרים שעשויים רובם ככולם מחומר זה.

מתי נשתמש בכתרים מסוג זה?

בעולם רפואת השיניים ניתן לראות שנעשה שימוש נרחב ביותר בכתרים, בין אם מדובר על כתרי זירקוניה ובין אם מדובר על כתרים אחרים. במקרה של כתרי הזירקוניה השימוש רב, כמו במקרים:

• אחרי טיפול שורש וכאשר צריך לעשות כתר לשן
• כאשר יש צורך לסגור רווחים בין השינים
• כשיש בעיה אסתטית הדורשת התקנה של כתרים

חשוב לדעת שאומנם לא מדובר על הטיפול הזול ביותר בתחום טיפולי השיניים אך אין טעם לדחות אותו אם יש בכך צורך. אנשים רבים הפסיקו לחייך כי חסרות להם שיניים, כי השיניים שלהם מרקיבות או בכלל כל סיבה אחרת, והיום כבר אין לכך סיבה.

ניתן לפנות אל רופא השניים, לעשות את כל הבדיקות הדרושות ולהתקין כתרים איכותיים מזירקוניה המחזיקים מעמד עשרות שנים.